Ericsson
Získejte týdenní aktualizace, nové pracovní nabídky a recenze

Recenze zaměstnanců společnosti Ericsson v místě Göteborg

Název pracovní pozice
Lokalita
Nalezeno 15 recenzí odpovídajících vyhledávání
Zobrazit všechny recenze (6 434)
Pracovní kultura
Internships are offered on a regular basis, with good supervision. The staff is very helpful, always willing to contribute to your work.
Pracovní kultura
The corporate culture was really good. The balance between work and life was good as well.
Pracovní kultura
fina kollegor som kan komma med hjälpande svar och mycket bra samspel
Výhody
bra utsikt
Nevýhody
ingen ledig parkering
Pracovní kultura
Ericsson är en bra firma att jobba på men man kan lätt bli en bricka i ett stort spel. Mycket att göra och man kan byta mellan avdelningar om man hittar något annat man vill syssla med inom firman.
Výhody
Rikslunchen
Nevýhody
Lätt att bli osynlig i en stor organisation.
Bylo toto hodnocení užitečné?
Ohodnoťte společnost, pro kterou jste nedávno pracoval(a)
Podělte se o své zkušenosti, a pomozte tak ostatním
Pracovní kultura
Samma som föregående recension av Ericsson. Det var en sammanfattning av hela min period på Ericsson och Ericsson Microwave.
Výhody
Samma som föregående recension av Ericsson
Nevýhody
Samma som föregående recension av Ericsson
Pracovní kultura
Ericsson är mycket duktiga på effektiv produktutveckling. Information i IT systemen går att lita på till 100%. Snabbt att få rätt information när tekniska lösningar utvecklades. Tydliga och snabba beslutsvägar. trevliga arbetskamrater och en bra arbetsmiljö. Enkelt att få gehör för nya ideer hos produktledningen.
Výhody
Snabb hantering av nya produktideer.
Nevýhody
Inga förmåner utom gym bidraget.
Pracovní kultura
Det var givande att arbeta på Ericsson och man utvecklades.
Pracovní kultura
Jag har alltid trivts väldigt bra på alla mina arbetsplatser, så även på Ericsson AB. Man växer med ett företag och lär sig att bli en del av kulturen. Ericsson som företag hade en bra personalpolitik vilket gjorde att jag stannade så många år. En arbetsdag var att ha chefsansvar för att samordna och leda releaser av radiobasstationer till extern kund i tid och med rätt kvalitet. Ansvarig för utbildning i dokument och produkthantering samt för att LEAN anpassa CM disciplinen och trimma Release processen. Jag har haft ett flertal chefsbefattningar men den gemensamma nämnaren har varit CM, releasehantering och produkt packetering för att få produkter säljbara.
Výhody
Trevlig arbetsmiljö
Nevýhody
Alla varsel
Pracovní kultura
Typisk arbetsdag innehåller möten. Jag har lärt mig hur en mjukvaruutvecklingsorganisation fungerar. Kulturen präglas en hel del av att kunna göra sig hörd. Svåraste med jobbet är att väga samman ofta motstridiga krav till en bra kompromiss
Pracovní kultura
Pros: bra arbetsklimat, ganska bra och jämlikt arbetsmiljö, bra förmåner och avtalsvilkor, hänger med i senaste utvecklingen inom de olika tekniska områden, verktyg och arbetsmetodiken Cons: ganska låga löner, ganska otrygg arbetsmiljö på grund av konjunktursvängningars påverkan på företaget speciellt de senaste åren, sämre möjlighet till netto programmeringstekniskt arbete, jämfört med små företag, har man mindre möjlighet att bli delaktig/inblandad i många aspekter av det programmeringstekniska utvecklingen.
Výhody
systemutveckling
Pracovní kultura
Ericsson is a great company with fantastic people. I've had a great journey with this amazing company. I've held various positions within Sales and Sourcing and had the opportunity to meet inspiring people and grew as a professional. However, the business trend for Telecom industry has not been positive during the past years and it has of course impacted the company financially. The necessary cost reduction programs with many organisational changes is lowering the motivation among people. Ericsson is a truly unique company.
Výhody
the people and culture
Nevýhody
the insecurity and cost reduction programs
Pracovní kultura
Jobba med att få tillsammans med teamen se till att projekten flöt på.Att jobba på det sättet får man lära sig att vara effektiv, noggran, strukturerad och bra på att samarbeta. Med bra arbetskollegor kommer man långt och man mår bra. Jag tycker om att vårda glädjen på arbetsplatsen. Att bli färre som ska göra samma jobb som innan och se till att allt blir gjort i tid, är svårt ibland. Bästa delen är när vi når målet tillsammans
Výhody
Finns olika förmåner ex bidrag för massage
Nevýhody
Finns ingen tid att få uppskattning
Pracovní kultura
Största delen av arbetsuppgifterna bestod i att fånga upp och åtgärda problem i produktionen. produktionsapparaten stod inför eventuella moderniseringar. Roligast delen av det här jobbet var att man såg effekt av sina insatser omgående.
Pracovní kultura
Fantastisk arbetsmiljö och spännande arbetsuppgifter. Mycket bra organiserad ledning, trevliga arbetskollegor och hjälpsamma.
Pracovní kultura
It allows an individual to grow professionally be exposing them to different situations from all over the world.